Välkommen till Föreningen för Höörs hemlösa katters officiella blogg.
  • Donationer och gåvor tas emot på: Swish 123 390 72 92 eller vårt donationskonto: BG 562-1305

torsdag 2 maj 2013

Ett erkännande.


Innan matte skvallrar för alla, har Bapplan och jag, Bappel, ett
tillkännagivande att göra. 

Vi är jätterädda för dammsugaren! 
Det räcker faktiskt att någon tar i dammsugarsladden, så känns
det läskigt. 
Som en hungrig tyrannosaurus, jagar den oss katter, och jag är
helt säker på att den har slukat en och annan. 
Jag och Bapplan har minsann sett Jurassic Park. Alla filmerna! 

Vi brukar söka vår tillflykt i vardagsrummet, och därinne kryper
vi under soffan. Dörrarna är stängda, men man vet aldrig....

Så här avslappnad är jag bara när det inte städas! 

Det värsta är att det finns en velociraptor på övervåningen. 
Den är lika läskig! Den slukar visserligen mest möss, men det
vrålande gapet är nog så skrämmande! 
Den rör sig snabbare, och det finns ingenstans att gömma sig. 
Vi brukar rusa nedför trappan då, och kräva insläpp i vårt rum.

Vårt eget rum är en härlig röra, med många gömställen. Där
får inte Tyrre tag i oss! 
 Fast matte brukar säga att hon ska röja där. 
Vi förstår inte varför. 
Bara hon inte röjer i garnlådan! Jag behöver en mjuk sovplats! 

Japp, garnlådan är bäst ! 


I'll be back!

Bappel

 


3 kommentarer:

ScrappyFairy sa...

Norman* Där ser man, ni är ena riktiga fegisar, precis som Zippen.
Får Zarah och jag bara ligga kvar tillsammans i soffan så får matte brumma bäst hon vill, nåja nästan i alla fall. Hmm hmm, det är ju så att Zarah brukar stressa upp mig om matte brummar för nära.
Lev väl och vad ni än gör, rufsa inte runt i garnlådan. Det råkade vi göra här och nu är vår garnlåda borta. Vi kan nog göra ganska mycket som vi själva vill utan att matte blir arg FÖRUTOM att rufsa runt bland garnerna samt riva ner blomkrukorna i golvet.
Morsning!

Claudia sa...

What a lovely cat! So funny pictures!
Have a lovely day,
Hugs to you and thank you for all your kind comments :O)
Kram
Claudia

Anonym sa...

Que preciosos, me encanta pasar a ver estos gatitos!
Abrazos muchos.