Välkommen till Föreningen för Höörs hemlösa katters officiella blogg.
  • Donationer och gåvor tas emot på: Swish 123 390 72 92 eller vårt donationskonto: BG 562-1305

lördag 7 september 2013

Loppis igen!

Idag har Elna och jag stått på loppis. Känns som om det var
länge sen sist. 
Vi hade jättetrevligt, och fick in 800 kronor till katterna. 
Vädret var perfekt, soligt och varmt, det var mycket folk i
farten, och alla verkade vara på gott humör. 
Allt som allt en positiv dag! 
Tyvärr har jag inga bilder att presentera.

En smått bekymrad Bapplan, får uppväga bristen på
loppisbild !

Igår fångade jag katter i Broslätt. Två ungkatter blev resultatet.
Mycket förvånande fångst, måste jag säga. Jag tror inte att någon
visste att de fanns där. 
De liknade dock de vuxna katterna som bor i området, så det
är troligen antingen tidigt födda ungar från i år, eller sent 
födda från förra året. 
Otillgängliga är de i varje fall !
Tyvärr har jag inga bilder på dom heller. 
Jag kanske borde skriva om något jag har bilder på? 

T ex Torsten Katt. (Inte att förväxla med Torsten Hund !)

Torsten Katt är en äldre man på 10 år. Han är väldigt tillgiven,
och vill hela tiden vara i centrum. 
När vi äter, sitter han i kökssoffan, hela måltiden, och undrar 
varför vi inte har dukat åt honom.
Torsten Katt är STOR. En rejäl herre, som är lätt att tycka om. 
Hans brist är att han gärna revirmarkerar, trots att han är
kastrerad. Kanske skulle han behöva ett hem där han kan 
gå ut, och "göra av sig" på mer naturliga ställen. Kanske....
Vi älskar honom trots denna ovana, men naturligtvis skulle
det vara bra för honom att få bo hos någon, där HAN är i
centrum. 

Vi har varken sabeltandade katter, eller mammutar 
till omplacering. 
Bilden har sonen tagit.....


Helen FHHK


1 kommentar:

Elna sa...

Ja det var en perfekt loppis.