Välkommen till Föreningen för Höörs hemlösa katters officiella blogg.
  • Donationer och gåvor tas emot på: Swish 123 390 72 92 eller vårt donationskonto: BG 562-1305

fredag 22 oktober 2021

Ta ansvar!

 Jag är så jävla trött på folk som inte vill kastrera sina honkatter. 

"Hon är ju så trevlig" , "Hon är ju så vacker och långhårig" , "Jag vill ha en kopia av min hona".

 Skälen är oändliga. Och jag vill bara skrika i ansiktet på dem , att det är de själva som själviska, dumma, okunniga, och inte fattar någonting!

De har inget hum om avel, kvalitet, vad som kan hända under en dräktighet, eller förlossning. Är de beredda att ta kostnaden för ett kejsarsnitt en kväll eller helg?!

Är de beredda på att ta kostnaden när dräktigheten går fel, och honan behöver opereras? Vet de överhuvudtaget någonting om någonting?


Söt, ja- Ansvarsfull "uppfödning", nej.


Folk får gärna tycka att jag är elak, ogin, en jävla människa, vad de än vill hitta på för epitet på mig. Det biter inte. Jag bryr mig faktiskt inte särskilt mycket om om folk tycker illa om mig för mina åsikter, och påpekanden. Jag är för gammal för att ta åt mig. Jag är trött på folk som inte fattar vad de gör mot djuren, och hur mycket lidande de riskerar att utsätta sina egna s k älsklingar för. 

Jag har sett för mycket av skiten ! Begravt alltför många katter, och faktiskt andra djur, som är producerade av folk som varken har vett eller insyn i det lidande de skapar. 

Jag är också trött på folk som anser att katten är ett djur som klarar sig själv. Katten är ett tamdjur. Precis som kaniner, hundar , hästar, lamor, kor, m fl djur som människan tagit under sina vingar!. Varför skulle katten vara annorlunda?! Vad är det som gör att folk tycker att katter är så annorlunda? 

Katter behöver mat, vatten, tillsyn , och omvårdnad, precis som alla andra djur. 

Vad är det för fel på folk?!

Ja, jag är upprörd! För det är jag, liksom många med mig, som ska ta hand om de varelser som andra tycker är mindre värda! De som andra inte bryr sig om. De som kan svälta ihjäl utanför människors hus och hem, för att ingen bryr sig. 

Som det lilla skelettet som kom in på kliniken, och dog, en kväll. Jag var inte där då, men jag har sett den stackars honkatten, och den röntgenbild som togs på henne. 



Bilderna är tagna efter hennes död, även röntgenbilden.


Någon måste ha sett henne, men skitit i hennes lidande. Vad jag önskar dessa människor, ser inte bra ut i skrift.

Hur okänslig får man bli?! Heder åt de som brydde sig, och körde henne till kliniken! 💓

Nu hittas det kattungar lite här och där. Hur uppstår de, överallt i ingenstans?

Sen finns det faktiskt de som bryr sig.  De som tar ansvar,  för det ansvar som en del inte tycker är deras längre. Guldstjärna till er! 🌟

Och skam och svarta hål till alla som inte bryr sig, inte ser, inte tar hänsyn, inte tycker att det är ert problem med det lidande ni har framför era ögon!


Helen FHHK





1 kommentar:

Anonym sa...

Sorgligt är att en lokalavd i den kändaste av alla kattföreningar säljer 5-månaders kattungar okastrerade. Pengars makt över liv ...