Välkommen till Föreningen för Höörs hemlösa katters officiella blogg.
  • Donationer och gåvor tas emot på: Swish 123 390 72 92 eller vårt donationskonto: BG 562-1305

lördag 14 december 2013

Positiva händelser!

Jaha, ja. Idag ska jag skriva något positivt. Hm, men vad?
Inte om vädret. Grått och tråkigt är det. Frågan är om det är väder
överhuvudtaget? Oväder, skulle jag vilja kalla det.....

 Jana.

Alla katter sover, och ger inte mycket inspiration. Inte ens hundarna 
rör på sig. 
Kanske känner de också att det är en ovädersdag, och har fallit in
i total passivitet.
Nå, hundarna ska strax gå ut en stund, och då ska katterna få sillfile'.
Det gillar de.
Visserligen äter de hel sill, men då kletar de inälvor och annat 
slafs överallt. Och nu hade City Gross extrapris på file', 
och då brukar jag handla det till dem.
Särskilt katterna från Ringsjöfisk gillar marin mat. Undrar varför....?

Wilma, som kommer från Ringsjöfisk.

Nå, något positivt var det.
Jo, nu vet jag. 
Sötnosen Ellen har blivit tingad, och flyttar i nästa vecka.

 Ellen!

En annan positiv händelse, är att Tindra verkar må bättre. Jag
vågar kanske inte tro på det fullt ut än, men det ser ut som om
det kanske skulle kunna gå vägen med henne.

Tindra!

Nej, nu tog den positiva andan slut. Kanske återkommer den
en dag, när solen skiner och fåglarna kvittrar i lunden!


Helen FHHK




Inga kommentarer: