Välkommen till Föreningen för Höörs hemlösa katters officiella blogg.
  • Donationer och gåvor tas emot på: Swish 123 390 72 92 eller vårt donationskonto: BG 562-1305

lördag 9 november 2013

Lite blandat.

I Höör har vi ganska många företag som verkar gilla katter,
och som vill bidra till att de hemlösa får den hjälp de behöver.
Jag kan inte nämna alla, där räcker inte minnet till riktigt. Men
jag vet vilka som finns, och vad de bidrar med.

Teba handlar jag mycket på. Iams till katterna, och Eukanuba till 
våra egna hundar. 
Jag blir alltid vänligt bemött, även när jag kommer med hundratals
kronor i mynt och ska handla några säckar Iams.
Mynten räknas tålmodigt, och personalen hävdar bestämt att de
bara är glada åt detta tillskott i växelkassan.
Fast jag tvivlar på att detta stämmer.... 

Nå, Teba bidrar med 10 procent på fodret, och Iams med 
25 procent. Så priset blir mycket förmånligt. 
Katterna älskar det, och håller sig bra i magen. 
Sen blandar vi ut det med all den mat vi får i våra tunnor, utan 
denna, hade vi inte kunnat föda den mängd katter vi har inne.

Några av våra storätare.  3 små bröder.

Nu på onsdag kväll, den 13 november, är vi inbjudna till Foderbutiken, 
 och då kommer vi att sälja egentillverkade saker, typ virkade
myntaleksaker, smycken, mm. 
troligtvis tar vi även med några fyrbenta representanter
för föreningen. 

Gissa vem som ska passa på att köpa lite godis till hundarna!

I fredags fick vi massor av katthalsband, toalådor, och några
foderautomater, av Limex. 
De ska flytta, och då de rensade sin nuvarande lokal, 
tänkte de på våra små skyddslingar. 
Gissa om vi blev glada?!!!

 Såå flotta halsband! En del med små "ädelstenar", hur
gulliga som helst.

Toalådor behövdes verkligen. Vi har nu bytt ut en del av 
de gamla, och busungarna Lill-Jan och Pauline, kan inte 
längre sprätta ut lika mycket sand på golvet. 

De här små grynen, som kom in i onsdags, är farligt söta. 
Jag ska INTE ha fler katter!!! Fast de är så trevliga, och mysiga, 
och roliga, och.... 


Helen FHHK









 
 

Inga kommentarer: