Välkommen till Föreningen för Höörs hemlösa katters officiella blogg.
  • Donationer och gåvor tas emot på: Swish 123 390 72 92 eller vårt donationskonto: BG 562-1305

onsdag 2 april 2014

Frazze och Göran!

Det är inte lätt att skriva, när man har en Lill-Jan i famnen.
För att vara så liten och trubbig som han är, tar han ganska
mycket plats. 
Han är så positiv, den lille mannen, spinner t o m när jag
 klipper hans klor!

 Lill-Jan, alias Trubbe. 

Men, nu var det inte Lill-Jan jag skulle skriva om. Fast nu säger
han att jag visst ska göra det.... Mammas lilla charmknutte!

Det jag egentligen vill skriva om, om nu inte Lill-Jan skymmer
tangentbordet alltför mycket, är de två olycksfåglar som kommit
in den senaste tiden till kliniken.

Frazze kom in för snart två veckor sedan. Han såg ut som om han
gjort sitt på den här sidan, mager, trasig, ontig lite överallt.
Men med livsviljan kvar! 
Första dagarna åt han inte själv, men tog gärna emot maten
han fick med spruta i munnen. 
Med ganska enkla medel, har han hämtat sig bra. Nu ska han
"bara" kastreras, och dra ut lite av de tänder han troligen har
ont av.
Om någon tycker att han ser bedrövlig ut på den här bilden,
är det inget mot hur han såg ut när Jenny kom in med honom.

Frazze är dock inte "vår" katt, utan Kattjourens.

 Göran kom in igår, tisdag, uttorkad, mager,med mycket 
illa ankomna tänder. Han har verkligen ont i sin mun, och
behöver dra ut en och annan, kanske de flesta, av sina tänder.

Dock är Göran lite bättre idag, han har ätit en del i natt, och
dricker bra.
Nu får han smärtstillande, och penicillin, samt har blivit extra
uppvätskad  några gånger.

Göran finner sig snällt i allt som görs med honom, det gör
även Frazze. Säkert förstår de att de nu blir hjälpta. 
Eller ja, det vet jag att de gör! 

Vi har en insamling på gång till Görans behandling. Jag tror
att Kattjouren har en till Frazze också.
Tyvärr är pengar ofta en bristvara i kattföreningarna. 

Häromdagen såg jag en mycket vacker regnbåge då jag
körde ner till Höör för att hämta ut medicin, till katterna 
givetvis. Den var hel, och jag önskade så att den där krukan
 med guld inte bara var en myt. Jag försökte se var bågen
gick ner, men jag tyckte att den flyttade på sig. 
Hur hittar man dess nedplats?

Bappel samlar gärna in pengar till sina olycksbröder. Han kan
även sträcka sig till att samla in mediciner och annat de  behöver.
Fast ibland behöver han lite övertalning.... 
Jag brukar då berätta för honom hur det var när han
och Bapplan kom in!

Ni glömmer väl inte att vi har många katter inne som fortfarande 
söker hem? Om du söker katt, gå gärna in på vår hemsida 
och se vem av våra söta katter som skulle passa dig!


Helen FHHK




2 kommentarer:

Claudia sa...

Dear Helen,
just a short note to say Hello , so little time at the moment ...
Little John is so charming! Love his face :O
Frazze and Goran are so cute cats too... it always makes me so sad to hear, how they ahve been, when you got them. But, with your hard work and your so big love you mostly get them back to a wonderful life!
Thank you so much for this!
Have a good rest of the week,
Love and hugs
Claudia

Anonym sa...

Har ni nytta av mediciner som inte tagit slut. Kattkollektivet får ju både det ena och det andra problemet över tid och allt tar inte slut, eller så kommer det upp i en spy-kaskad. Vill du ha så kan jag kolla vad som finns?
Yvonne Flodin