Välkommen till Föreningen för Höörs hemlösa katters officiella blogg.
  • Donationer och gåvor tas emot på: Swish 123 390 72 92 eller vårt donationskonto: BG 562-1305

söndag 26 juni 2016

Same procedure as last year!


Så är då säsongen igång igen.
Kattungesäsongen.
Det är så tråkigt att den, år efter år, måste upprepa sig.
Det blir inte bättre, känns det som. Det kastreras massor
av katter varje år, men det finns alltid nya källor, där det
produceras ungar i massor.

 Palle.

Det är skrämmande vilken inställning en del har till de ungar deras
egna honor får.
Vissa ska tvunget inte kastrera dem, trots hjälp och erbjudande om
gratis kastrering. Man går hellre ut och skjuter ungarna på hösten,
än tar emot hjälp.

Eller varianten: Jag känner en som är med i en kattförening,
hon/han kan ta dom.

 Timona blev dumpad som unge.

Vi tar inte emot ungar kravlöst. Ska vi ta emot oönskade ungar,
kräver vi att honan kastreras. Det är ingen mening för oss att ta
emot ungar från samma ställe, år efter år.
Det blir ju som att ha "uppfödningsanstalter".
Vilket en del tror är helt ok.
Faktum är, att vi är gladast om det inte föds några ungar.
Vi har så många vuxna, som får stå åt sidan vid den här tiden
på året, då de flesta, inte alla, vill ha ungar, istället för vuxna
katter.

Desideria, som vill ha ett hem som ensamkatt. En kelig gammal
dam, med stil !

Än så länge har vi inte drabbats jättehårt av kattungevågen.
Men den kommer, det är det vi är säkra på varje år.
Jag undrar om det någonsin ska vända?

Finaste Dimma. lite försiktig, men verkligen snäll!

Jag visste inte, förrän för en månad sedan, att man kan drabbas av "bajsplockararmbåge".
Men jag kan tala om, av egen erfarenhet, att detta existerar.
Det känns, varje gång jag mockar en kattlåda, att det är det
jag drabbats av.
Som det kan bli !

 Bästa spaden! Det gäller att ha ett lager!



Helen FHHK













Inga kommentarer: