Välkommen till Föreningen för Höörs hemlösa katters officiella blogg.
  • Donationer och gåvor tas emot på: Swish 123 390 72 92 eller vårt donationskonto: BG 562-1305

torsdag 23 november 2023

Lika inför lagen?

 Jag ger seriöst upp om Sverige som rättssamhälle. Vi fick enbart yttra oss en gång till Kronofogden. Lucie två gånger.

I Lucies andra yttrande, förekommer det en massa påhopp på mig som person, och det är grova anklagelser en del av det. Hon har skickat en hel hög med papper, som jag tydligen inte har rätt att svara på enligt kronofogden. I deras egna regler ska varje part få svara tre gånger. Så varför bryter man mot dessa regler nu? 

Det är så mycket lögner och förtal av min person, att det faktiskt inte borde få stå oemotsagt. 

Men nu har fogden fattat beslut, och enligt det beslutet ska då Lucie ha katterna och gallersektionerna. Och jag har då inte ens att yttra mig, och plocka ner hennes lögner. 

Vad är det för samhälle vi lever i?! Är det för att hon har titeln veterinär, och jag är bara en vanlig människa, utan några fina tillägg till mitt namn? Fungerar det verkligen så simpelt?!

Hon, som inte någonsin intresserat sig för mina katter, inte har haft det minsta intresse av att ens hälsa på dem i stugan. Hon ser inte ens skillnad på dem! Det är bilder hon skickat med i sin bilaga, där hon inte ens har skrivit rätt namn på katterna. 

Hur kan detta vinna ett mål? Och varför valde kronofogden att avsluta ärendet efter hennes inlaga?

Jag känner mig kränkt. Både av rättssamhället, som jag nu tappat allt förtroende för. Men även av Lucie, som jag dels har jobbat för i många år, och sett till att hennes veterinärklinik fungerat. Samt jobbat som ett svin i den kattförening som hon och jag startade en gång i tiden. Den förening som nu inte längre sysslar med djurskydd, om man ska se till den stress de tänker utsätta mina katter för. 

Och vad är det för mening med att stifta en lag om att registrera katter i jordbruksverket, när registreringen ändå inte spelar någon roll i ägartvist om katterna?!

Och vad var det som fogden tyckte bevisade att det var FHHKs katter? Det fick jag aldrig reda på. 

De har lämnats till mig, jag har skött, matat, och vårdat dem i hela deras liv. Det finns inga överlåtelsehandlingar mellan mig och föreningen på dem. De har aldrig bott på katthemmet, utan alltid hos mig. Jag sover med dem på natten, varje natt utan undantag. 

På katthemmet kommer de att få ligga ensamma 19-20 timmar per dygn. Inte ligga i sängen, inte ha tillsyn som de har här hemma. 

För övrigt kommer jag att byta till en ny blogg. Jag kan inte ändra layouten på den, trots att jag har haft kunniga människor som försökt. På den nya bloggen kommer jag att publicera Lucies smutskastning av mig, och besvara den, så som kronofogden inte tyckte att jag var värd. 

En annan sak som alla givarna till Föreningen för Höörs Hemlösa Katter ska veta, i de papper Lucie skickat till fogden, skriver hon att flytten av katter, sektioner, och om hon vinner i nästa mål hon tänker starta, även stugan, är  det FHHK som ska betala. Det är alla ni som skänker pengar till den föreningen, som betalar det hela. Pengarna går inte till deras föreningskatter, utan till Lucies fortsatta hämnd mot mig.  

FHHKs styrelse, består numera av Kristin Börstad, sekreterare, Cecilia Engdahl kassör, och då Lucie Havelka, ordförande. Enbart som en upplysning, då Lucie påstår att det är hela styrelsen som står bakom hela vendettan mot mig. 


Helen Westergren, Kattstugan i Höör

(Som kanske snart inte ens består av en stuga, med tanke på hur rättssamhället fungerar.)




1 kommentar:

Anonym sa...

Jag blir rent ut sagt så förbannad på hur de bär sig åt.
De var nog inte när empatin gick förbi. Det osar hämnd långa vägar.