Välkommen till Föreningen för Höörs hemlösa katters officiella blogg.
  • Donationer och gåvor tas emot på: Swish 123 390 72 92 eller vårt donationskonto: BG 562-1305

söndag 12 maj 2013

Nattsömnen är rubbad.

Det där med att ha smått i huset är visserligen mycket charmigt, 
och trevligt, och sött, men, mitt liv är lite inbäddat i bomull just nu.
Min omgivning betraktar mig antagligen som en sengångare, och
det är inte utan anledning....
Men, jag vill inte klaga. Det är få förunnat att uppleva det fantastiska med
en liten bappel-unge. Och jag tycker att det är en stor ära, att betraktas 
som mamma av den lilla.
Trollet har i natt dragit i sig två helrör välling, med intervaller på ca en timme.
Plus lite till nu på förmiddagen.

Trollet och Bappel. Han ser som sin uppgift att leka med och tvätta henne.

Hur det kan finnas så mycket vilja i en så liten varelse, är en gåta. 
Hon är en riktig liten kravmaskin, och vem kan motstå henne? 

Alla bilder blir suddiga på den här tjejen. Hon är alltid på väg
någonstans.

Lek med liten katt. 

Bapplarna, som först var sura och avundsjuka på Trollet, har nu 
tagit henne till sig, och ser som sin uppgift att sköta om henne,
 och roa henne. 

Tänk vad en liten kan fylla ens liv! 


Helen 
FHHK



2 kommentarer:

Emma sa...

Men herregud vilken liten tjej <3
Helt bedårande!!

Claudia sa...

Oh Helen,
such a sweet little thing! So nice to see how your cats are playing with the tiny kitten!
I am sure, there will be found a wonderful new home soon for Troll and the others!
have a good new week,
big hugs to you,
Claudia