Välkommen till Föreningen för Höörs hemlösa katters officiella blogg.
  • Donationer och gåvor tas emot på: Swish 123 390 72 92 eller vårt donationskonto: BG 562-1305

söndag 5 april 2015

Tja, vad skriver man om?

Idag har jag inte en susning om vad jag ska skriva.
Men känner ett inre tvång att göra det...

Honey, kanske? Här bredvid det fina halsbandet, som 
Juanita gjort av hennes fyra hörntänder, som vi drog ut.
Hon funderar på att lägga ut det på auktion så småningom.

Eller om Tindra, som i över ett år, sen hon kom in, har
varit så krasslig. Nu verkar hon dock vara frisk och pigg,
så pigg som en gammal katt kan vara.... 

Eller om Madde, som ibland lånar Honeys rosa fluff, 
och gosar med. 

Kanske om Boris, som är framme mer och mer, och t o m
går att komma nära med kameran.

Tabbys ungar? Nej, de är bara söta än så länge.

 Om Bapplarna? Dessa lusfräcka katter, som kräver vår 
fulla uppmärksamhet dygnet runt. Bappel tycker dessutom
att smörbyttan är hans privata matskål, och accepterar
inte motsatsen.

Nej, jag vet faktiskt inte vad jag ska skriva om,
 så jag låter bli.

Helen FHHK


Inga kommentarer: