Välkommen till Föreningen för Höörs hemlösa katters officiella blogg.
  • Donationer och gåvor tas emot på: Swish 123 390 72 92 eller vårt donationskonto: BG 562-1305

fredag 7 juli 2023

Slutet på ett engagemang

 Jag har bestämt mig för att gå ur föreningen, och enbart ägna mig åt att ta hand om de katter jag har ansvar för.  Det innebär givetvis att jag själv måste stå för alla kostnader, och att det blir tufft, är jag fullt på det klara med. 

Jag kommer inte att ta in några nya katter alls framledes, utan min framtidsplan är att inte placera ut fler katter, de 10-17 år de lever, får de stanna där de är.  

Själv blir jag inte yngre, det är dags att tänka på hur gammal jag är om samma antal år....

Dessutom är det mycket turbulent i föreningen just nu, och jag orkar inte längre ta emot en massa skit från resten av styrelsen. Jag tänker inte gå in på detaljer, men jag har fått nog. Det blir lugnare för mig att driva min andel vidare på mitt sätt, i lugn och ro. 

Som tur är har jag bra hjälp av vänner som ställer upp i ur och skur. 

Nåväl, det känns bra att ta det här steget, och jag är helt säker på att det ska fungera mycket bra. 

Mestadels kommer jag att stå på loppisar för att få in pengar, hittills har det, under en prövoperiod, gått bättre än förväntat. 

Jag kommer att ha en egen facebooksida, som de som vill, gärna får följa. Länk kommer snarast.  Det kommer att bli en del försäljning, och annat, för att få in pengar till katterna. Bl a kommer jag att fortsätta att virka myntaleksaker, grytlappar, sjalar, mm. Samt att vi har en del annat till försäljning. 

Swish lånar jag tills vidare av en vän, då jag inte har en egen.  Bankkonto får jag ta tag i så småningom. 

Allt får byggas upp efterhand.  


Helen , Kattstugan i Höör

Inga kommentarer: