Välkommen till Föreningen för Höörs hemlösa katters officiella blogg.
  • Donationer och gåvor tas emot på: Swish 123 390 72 92 eller vårt donationskonto: BG 562-1305

lördag 21 september 2013

Konsum

Som väl de flesta vet vid det här laget, har vi en mattunna
på Konsum i Höör. Det var den första tunnan vi satte ut, och
den gav genast resultat. 
Den har hela tiden fyllts på, med massor av mat till våra små
hungriga katter.


Inom parentes är de flesta katter vi har inne unga, och äter väldiga
mängder.

 Vår fina tunna på Konsum i Höör. Elna håller den fri från damm 
och smuts.

Snälla Anna, som, liksom Konsums övriga personal, är
mycket positivt inställd till de hemlösa katterna.

Den fina skylten som personalen gjort, och hängt upp.

Tack till Konsum, och naturligtvis till alla deras kunder, för
att ni ställer upp!

Vi är verkligen glada åt att vi har så stort stöd i Höör.
Det gör arbetet med de hemlösa katterna, om inte lätt, 
så betydligt mycket enklare. 
Vi har stöd både från näringsidkare, och från allmänheten.
Helt fantastiskt, tycker vi som är aktiva i föreningen!


 
 Linus blir rund o go' av all maten.

Även Tussen uppskattar alla godsaker som dyker ner 
i tunnan! 


Helen FHHK

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag måste erkänna att jag blivit positivt överraskad av flera saker med den här föreningen, bl.a. den positiva inställning som visats från butikspersonal där tunnor satts ut.
Mycket glädjande.

KARLAVAGNEN sa...

Nästa gång jag är i Höör (har släkt där) ska jag också donera mat till katterna. Vilket jobb ni gör! Jag sponsrar två djurskydd här där jag bor i Italien samt att jag skänkt grejer via amazon.co.uk wishlist till en lokal organisation i England. Synd att Amazon inte har en svensk sida så att man hade kunnat göra en sådan grej. Jag har påtalat för italienska föreningarna att i Sverige finns det mattunnor som står i affärerna. De tycker det verkade intressant men tror dessvärre att folk kommer att stjäla ifrån dem istället. Jag tycker att de borde testa ialla fall.