Välkommen till Föreningen för Höörs hemlösa katters officiella blogg.
  • Donationer och gåvor tas emot på: Swish 123 390 72 92 eller vårt donationskonto: BG 562-1305

måndag 2 september 2013

Stackars Bapplarna!

Bapplarna är väldigt oroliga idag. Ja, det började redan igår
 kväll, då Arnold och Sylvester flyttade till sitt nya hem.
De går och letar efter sina små skyddslingar, Bappel 
bollar med leksakerna, och jamar lockande för att få fram 
ungarna. Sen kikar han efter dem i soffan, och på andra
ställen där de brukar befinna sig. 
Bapplan gör likadant.
Dessutom har de klängt på mig hela natten, och omöjliggjort
varje försök till sömn. 
Jag saknar också de små, men det är ju det här som är målet
med att ta in katterna. De ska flytta till egna hem, och lämna 
plats tillnya små olyckskamrater. 

Arnold och Sylvester.

Men när jag ser de stackars Bapplarnas saknad, får jag
dåligt samvete. 
De vill inte lyssna på mig när jag försöker förklara för dem.
Båda två tycker att jag varit dum, och känner sig svikna.

Bappel.

Bapplan och Sylvester.

Jag hoppas att de snart förlåter mig, blir sig själva igen,
och slutar att leta efter småttingarna. 

Hoppas....


Helen FHHK

2 kommentarer:

Claudia sa...

Dear Helen,
I am sure, they will unerstand you and soon will be happy again :O)
Glad you found some new homes for those lovely kittens!
hugs
Claudia

Claudia sa...

Dear Helen,
here I am again, to say Thank you for your so kind commetn!
Glad you like my Pink Shopper bag ;O)
HAve a wonderful afternoon,
Love and hugs to you,
Claudia

Will go and do more sewings ;O) It is my way to relax after work....